Je činnost kterou průběžně řeší každá dobře fungující firma. K doplnění personálního stavu můžete použít hned několik cest a každá z nich má svou úspěšnost i cenu.
Firemní WEB – MÁ TO VŮBEC CENU???
Tou nejjednodušší a nejméně úspěšnou je “vyvěšení” vaší pracovní pozice na webových stránkách firmy. K takové nabídce se ale vhodní uchazeči dostanou velmi vzácně, a pokud ano, pak je to po velmi dlouhé době od zveřejnění, v řádu měsíců a vám zatím stojí business. Úspěšnost takového hledání se dá přirovnat v poměru 1:1000.
INZERCE – sázka do loterie / pasivně budu čekat, jak to dopadne
Další cestou je klasická pracovní inzerce, ale v dnešní době již není tak efektivní a její výsledky jsou víceméně náhodné. Tuto cestu podporuje i naše „česká nátura“ a touha udělat si všechno sám. Uchazeči, kteří si takové inzerce všimnou, protože jsou momentálně bez zaměstnání a hledají, vám ve většině případů zašlou odpovědní e-mail který nabízí pracovní portál a tím jejich snaha končí. Na vás je poté odepsat a doufat že dojde k opakovanému kontaktu, což se ve více než 75% nestává. Dalším aspektem takového hledání je v dnešní době malé nezaměstnanosti (cca 3-3,5%), že vás kontaktuje velmi malí počet potenciálních zájemců (2-4 uchazeči za 14 dnů inzerce). Vaše následná možnost výběru a vhodnost u uchazečů, kteří jsou ochotni komunikovat dál je poté velmi slabá a obsazení pracovního místa je podobné loterii. Pro klasické personální hledání jsou tím vaše možnosti vyčerpané a mimo krkolomného přetahování lidí od konkurence, vám již víceméně moc možností nezbývá.
AKTIVNÍ HLEDÁNÍ – nebudu ztrácet čas s hledáním / chci výsledky . . .
Oproti výše uvedeným možnostem, které si firmy řeší vlastní cestou, tu jsou ještě dvě profesionální cesty aktivního hledání. Tento způsob hledání je dnes jedinou cestou s nejlepšími výsledky.
NÁSOBKEM – trvá to dlouho (2-6m.), je to drahé a nemáte jistotu
První, ta dražší jde cestou NÁSOBKU MZDY (3-4x) a obvykle vás stojí 120.000 – 180.000-, za 1 člověka. U takto dodaného uchazeče vám obvykle personalista garantuje jeho zaměstnání na 5. měsíců a v případě jeho předčasného odchodu ČÁST jeho pořizovací ceny vrací.
NAŠÍ „AKTIVNÍ KAMPANÍ“ – první kandidáti po týdnu / dobrá cena / mohu zaměstnat všechny / preselekce kandidátů / osobní přístup
Oproti tomu poslední a dle nás nejlepší model, je aktivní hledání pomocí PERSONÁLNÍCH KAMPANÍ. Tento model jako nejvýhodnější řešení nabízí i NAŠE FIRMA a je pro konečného zákazníka nejvýhodnějším způsobem hledání.
Klient si zadá personální hledání, přesnou specifikací obsazovaného místa a každý týden po dobu 4 až 7 týdnů (dle druhu kampaně) dostává report s novými uchazeči. První uchazeči jsou dle aktuální situace na HR trhu k dispozici již na konci prvního týdne hledání.
Hledání u těchto kampaní je aktivní, to znamená, že s každým uchazečem za vás provádíme pohovor, následný předvýběr a preselekci těch nejvhodnějších. Všechny uchazeče osobně pohovorujeme a posuzujeme tak jejich odbornost a vhodnost na požadovanou pozici. Každý týden od nás dostáváte report s výsledky naší práce, který zahrnuje ty nejvhodnějšími uchazeče a naše doporučením.
Cena těchto kampaní je dle vybraného druhu, a podobá se jedné nižší mzdě.
Robert Lazna – 4PERSON v.o.s.